Samsung Galaxy A bootloop hiba: így orvosolhatod, ha Samsung telefonod nem indul el!

Samsung Galaxy A bootloop
Néha még a legnagyobbakkal is megesik, hogy olyan frissítéseket adnak ki telefonjaikhoz, amelyek komoly riadalmat keltenek a felhasználók körében, így a közelmúltban a Samsung oldaláról jelent meg egy update, ami néhány Galaxy A-modell tulajdonosánál okozott gondot.

Egészen pontosan bootloop hibát, ami nem egy javíthatatlan vagy éppen szervizt igénylő állapot, ezért most úgy döntöttünk, hogy mielőtt felkeresitek vele Samsung szervizünket, adunk egy hasznos tanácsot, amivel az esetek döntő többségében orvosolható a probléma.

Az aktuális frissítésről tudni kell, hogy bár alapvetően jelentéktelen, csak minimális javításokkal szolgál, sokaknál azonban végtelen ciklusba teszi az újraindítást, ami elsőre ijesztő lehet, valójában azonban nagyon könnyedén orvosolható a hiba.

Mi az a bootloop hiba?

Bootloop hibáról akkor beszélhetünk, ha egy telefon végtelen újraindulási ciklusba kerül, vagyis a készülék megpróbál újraindulni, azonban nem képes rá, nem jut az indulási folyamat végére, helyette inkább újra és újra megpróbálkozik vele.

Azonban hiába próbálkozik, még mielőtt eljutna az operációs rendszer betöltéséhez, mindig elölről kezdi egészen addig, amíg a készülék le nem merül.

A merülés azonban nem oldja meg a problémát, miközben a telefon teljesen használhatatlanná válik, sőt a tulajdonos az adataihoz sem fér hozzá, hiszen ebben az állapotban még más eszközökhöz sem lehet csatlakoztatni a telefont.

A Samsung Galaxy A-tulajdonosoknál okozott most bootloop hibát egy frissítés

A Samsung Community fórumán megjelent bejegyzések és beszámolók tanúsága szerint május végén a Samsung Galaxy A-készülékekhez érkezett egy olyan frissítés, ami az imént említett bootloop hibát kiváltja.

Fontos tudnivaló azonban, hogy nem mindenki tapasztalja meg a kérdéses problémát, sőt egyelőre a közösség sem talált magyarázatot arra, hogy mi alapján alakul ki valakinél a frissítést követően, vagy melyek az előfeltételei.

Ami viszont biztos, hogy sokakat érint a probléma, és teljesen használhatatlanná teszi az eszközt. Érdekesség, hogy leginkább a Samsung Galaxy A56 modellek tulajdonosait érinti ez a hiba, azonban érkezett néhány elszigetelt beszámoló érintett A26 és A36 modellekről is, hiszen ezek a készülékek is ugyanazt a frissítést kapták meg.

Azt nem tudni még, hogy hány embert érint, de vélhetően nem túl általános, hiszen egyelőre a Samsung sem kommentálta az esetet, aminek az oka nemcsak abban keresendő, hogy nem mindenkinél jelentkezik, sokkal inkább az, hogy egyszerűen elhárítható, még csak trükközni sem kell hozzá.

A bootloop hiba megoldása

Amint azt a Samsung Community fórumán többen kiemelték, a Galaxy A56 készülékek esetében nagyon egyszerűen elhárítható a bootloop problémája, de ha ilyen jelenséggel találkozunk, érdemes más készülékeknél is kipróbálni.

Ha ezzel találkoztunk a következőképpen oldhatjuk meg a bootloop hibát:

  1. Kapcsoljuk ki teljesen a telefonunkat.
  2. Keressünk egy SIM tűt, majd távolítsuk el a SIM tálcát.
  3. Vegyük ki a SIM kártyát és helyezzük vissza a tálcát a készülékbe.
  4. Ebben az állapotban kapcsoljuk be a telefont.

Ha így teszünk, a végtelen újraindulási ciklus megszűnik, és miután az operációs rendszer felállt, azaz megfelelően üzemel a készülék, csak akkor helyezzük vissza a SIM kártyát a helyére.

A bootloop jelensége ezzel teljesen megszűnik, vagyis egy következő újraindításnál már megfelelően fel kell állnia a rendszernek, ellenkező esetben azonban ismételjük a fenti lépéseket.

Poszt megosztása
Scroll to Top